2013. július 2., kedd

Vizes játékok



Tüzelj!

Szükséges:     WC papír, zsineg, vízipisztolyok, ragasztó szalag
Egy WC papír csíkot függessz fel úgy, hogy egy az aljára ragasztott nehézék kifeszítse. A játékosok célja, hogy minél gyorsabban lyukat "lőjenek" a vizipisztollyal a WC papírra. Sorváltóként vagy párosával is játszható, az nyer, akinek kevesebb lövésből vagy rövidebb idő alatt sikerült lyukasztania. Mielőtt elkezdenéd a játékot próbáld ki, hogy milyen messze érdemes állni a céltól, amely függ a vízipisztoly fajtájától és a WC papír erősségétől.

Ülő kacsák

Szükséges:     vízipisztolyok, egy asztal, egy szál deszka, 6-10 műanyag kacsa
Állítsd a deszkát az élével az asztalra és tedd rá sorban a kacsákat. Két játékost állíts az asztal két oldalára egymással szemben és adj nekik egy vagy két vízipisztolyt. A játékosoknak meg kell próbálniuk úgy lelőni a kacsákat, hogy az ellenfél térfelére essen. Szükséges kifeszíteni egy vonalat, amelyet a játékosoknak nem szabad átlépniük, ennek távolsága függ a vízipisztolyok fajtáitól. Az nyer, akinek kevesebb kacsája lesz a térfelén. A kacsákat visszarakni tilos, de természetesen az ellenfél szemét tele lehet fröcskölni.

Vidd a fejeden

Szükséges:     mindegyik csapatnak - egy lavór víz, egy üres vödör, egy műanyag pohár
A játékosokat állítsd sorba, a sor elejére tedd a lavór vizet, s néhány méterre a sor elejétől az üres vödröd. A start jelre az első játékos megtölti a poharát és a fejére helyezi. Az egyik kezével tarthatja a csészét a fején miközben odarohan az vödörhöz és beleönti a maradék vizet a pohárból. Amint visszaért jöhet a következő játékos. Ha mindenki fordult egyszer vagy eltelt egy adott idő, az a csapat nyer, akinek több víz van a vödrében. Haladó játékosok nehezíthetik a feladatot, hogy mindkét kezüket a hátuk mögé téve egyensúlyoznak a csészével.

Tartsd fenn

Szükséges:     lufik, két vízipisztoly
A játékosoknak adj egy felfújt léggömböt és egy vízipisztolyt. A start jelre feldobják a levegőbe a labdát és néhány méterre meg kell kerüljenek egy tárgyat, úgy hogy közben a levegőben tartják a labdát a vízipisztolyból kilőtt vízsugárral. Az nyer, aki hamarabb ér vissza a starthelyre. Ha lufi leesett, újra fel kell dobni, majd folytatható a séta. Esernyőt használni tilos!

Oda-vissza

Szükséges:     lufik, vízipisztolyok vagy mosogató szeres flakonok
A játékosokat két vonalban egymástól két méterre keresztbe tett lábakkal ültesd le úgy, hogy egymásfelé nézzenek. Minden játékosnak ugyanolyan vízipisztolya legyen. Az a cél, hogy a középre dobott felfújt lufit az ellenfél játékosai mögé juttassák, már az is gólnak számít, ha a lufi hozzáér valamelyik játékoshoz. A meccsnek adott idő vagy mondjuk 5 gól elérése után lehet vége. A játék közben tilos elmozdulni és felállni, és csak gól után szabad újratölteni a pisztolyokat. A játék izgalmát növelheted, ha több lufit dobsz a játéktérre.

Halkan, halkan

Szükséges:     egy vízzel töltött műanyag flakon, egy műanyag vizespohár
A játékosokat ültesd le egy nagy körbe, egy valakit sorsolj ki közülük, aki a víz Őre lesz. Az Őr a kör közepén ül bekötött szemmel, előtte a földön a vizespohár úgy, hogy még elérhesse. A körben ülők közül jelölj ki valakit, akinek az a feladat, hogy elrabolja a pohár vizet az Őr elől, ha ez sikerül, rögtön a fejére is öntheti. Igen ám, de az Őr állandóan fülel, s ha meghallja, hogy valaki el akarná rabolni a poharát, azonnal tüzel a vízipisztolyával vagy a műanyag flakonnal. Ha eltalálta a támadót, kísérletet tehet a következő rabló. Ez a vidám játék elsősorban szabadba való, de foglalkozások végén szobában is játszható, de ne feledkezz meg arról, hogy utána fel is kell mosni a vizet.

Spanyol pincér

Szükséges:     egy lavór víz, egy üres vödör, különböző szivacsok, négy műanyag pohár és egy tálca
Az “A” csapatot oszd két részre és állítsd őket 3 méterre egymással szemben két sorban. 3 méterre a sorok egyik végétől helyezd el a vödröt, a másik végétől a lavórt. A “B” csapat a lavór mögött áll, sorban egymás után mindenki megfogja a tálcát, ráteszi mind a négy teli poharat, s átrohan a sorok között a vödörhöz, ahová beleönti a maradék vizet, majd visszarohan, hogy indulhasson a következő játékos. Közben, hogy ne legyen olyan könnyű, az “A” csapat tagjai a vízzel telt szivacsokkal megpróbálják eltalálni a poharakat, de mindenki csak egyszer dobhat. Ha a “B” csapat minden tagja megtette a kört, helyet cserélnek, majd az a csapat nyer, akinek több víz van a vödrében.

Szökőkút

Szükséges:     egy üres vödör vagy lavór csapatonként, egy csomó műanyag pohár, egy slag spriccelővel
Az öntözőt állítsd be úgy, hogy minél nagyobb területet spricceljen be. A játékosokat kb. 10 méterre ültesd le a "vízeséstől". Csapatonként egy játékos odarohan a poharával a vízhez és sípszóig megpróbál minél több vizet összegyűjteni, majd a sípszó után az összegyűjtött vizet beletölti a lavórba. Ha már minden játékos elég vizes, kb. kétszer fordult, akkor befejezhetjük a játékot, az a nyerő csapat, akinek több víz van a vödrében.

Rohamra

Szükséges:     minél több lufi, részlegesen töltve vízzel, zsineg, egy sisak csapatonként.
Egy fára vagy egy ruhaszárító kötélre kötözd fel a lufikat részlegesen töltve vízzel, lehetőleg játékosonként kettőt, és csapatonként különböző színűt. A csapatokat sorban ültesd le 10 méterre a lufiktól, az elsőjátékosok kezébe add a sisakokat. A startjelre az első játékosok felveszik a sisakokat, odarohannak a lufikhoz és megpróbálnak kidurrantani egy lufit. Majd sorban jönnek a többi játékosok. Az a csapat nyer, akinek hamarabb pusztulnak el a lufijai.

Kapd el a vizet!

Szükséges:     lufik, mindegyik annyira töltve vízzel amennyire csak lehetséges.
A párokat állítsd fel egymással szemben egy méterre egymástól, akik elkezdik dobálni egymásnak a vízzel töltött lufit úgy, hogy közben minden dobás előtt egyet hátralépnek. Az a pár nyer, akik a legmesszebb állnak egymástól, amikor a lufi kipukkadt.

Dilis lufi

Szükséges:     néhány lufi félig töltve vízzel
Mindkét csapat választ egy-egy “elkapót” (ld. baseball), aki az ellenfél csapata mögött egy széken áll. A startra a játékvezető bedobja a lufit a pálya közepére és ezután a szembenálló csapatoknak el kell juttatnia a lufit a saját elkapójukhoz. Minden elkapott lufi pontot ér. A játékosok nem futhatnak a lufival! A játékosok hangulatától függően, a lufi szándékos kipukkasztása pontot jelent az ellenfélnek. Az “elkapás”után a labda visszakerül a játékvezetőhöz, aki újra indítja a játékot.

Röplufi

Szükséges:     néhány lufi, félig töltve vízzel, ill. egy Röplabda háló
Ezt a játékot úgy játszák mint a röplabdát, ám jóval kevesebb kifinomultsággal. A játékosoknak egyszerűen át kell ütniük a lufit a háló felett. Ha a lufi kipukkad vagy földet ér, az a csapat veszít pontot, ahol leesett. (Adj 10 pontot kezdetnek!) Az a csapat veszít, amelyiknek elöbb elfogynak a pontjai.

Válts!

Szükséges:     néhány lufi vízzel töltve, nyakkendő
Ez a játék a dilis lufi egyik változata, azzal a különbséggel, hogy itt a két elkapó nem tagja egyik csapatnak sem. A játék addig ugyanúgy folyik mint a dilis lufi, amíg a el nem kiáltod magad hogy “Válts!”. Ezután a két csapatnak azon kell igyekeznie, hogy az előzőekkel ellentétben a másik elkapóhoz juttassa a lufit. A félreértés elkerülése végett, az egyik csapat játékosai vegyenek fel nyakkendőt! A játékvezető háttal áll a játékosoknak, hogy ne lehessen részrehajló.

Dugós

Szükséges:     csapatonként egy dugó, egy műanyag. palack, jó adag víz
A csapatokat állítsd sorba staféta szerűen. Az első játékosoknak mindkét sorban adj egy vízzel teli palackot. A dugó fekszik a földön. A startra a palackból kispriccelő víz segítségével el kell juttatni a dugót a célba. Amikor a dugó célhoz ért, a játékos felszedheti és visszafuthat vele a saját csapatához. Menet közben szükség lehet a palack újratöltésére, ekkor viszont a dugónak ugyanott kell maradnia. Meggyorsítandó a játékot használhatunk két palackot.

Ki locsol a végén?

Szükséges:     víz, néhány műanyag. pohár, két szék, 4 babzsák
A csapatok egymással szemben ültesd le két sorban, hozzávetőleg 3-4 méterre egymástól. A 4 babzsákot és a csésze vizet a pálya közepére helyezd el. Minden játékosnak van egy száma és ezek közül a játékvezető találomra mond egyet. A két játékos, akié ez a szám, középre rohan és megragad egy babzsákot és futva saját csapatuk székére helyezik. Miután a második babzsákot is elhelyezték, visszafutnak és aki a gyorsabb, megfogja a vízzel teli poharat és lelocsolja ellenfelét.

Futó zuhany

Szükséges:     csapatonként - egy üres edény, egy lyukas vödör egy boton, víz
A csapatokat állítsd fel sorokban staféta szerűen szemben az üres tállal kb. 15 m-re. Mindegyik csapatnak van egy lukas vödre, a rajtra az első játékos megtölti a vödröt és elindul a feje felett a vödörrel az üres edény felé. Amikor oda ér, bele önti a megmaradt vizet a tálba. Az a csapat nyer amelyiknek több víz van a táljában.

Vízkereső

Szükséges:     3 vízipisztoly v. műanyag. flakon
Az egyik csapatot elindítod a játéktérre a vízipisztolyokkal, akik ezek segítségével jeleket hagynak a Földön. Tíz perc múlva a második csapat lép színre (miután az első lelépett). Ők követik a jeleket a végső találkozási pontig, ahol szerepet cserélnek. Használhatsz jégkockát, ha a terepen a víz nyomai nem jól kivehetők.

Emberasztal

Szükséges:     sok  műanyag. pohár, 1-1 mérőkorsó, víz
A csapat kiválasztja az egyik tagját, aki az asztal szerepét fogja betölteni. Ezek után az “asztal” letérdel úgy, hogy a háta lehetőleg egyenes legyen. Rajtra a játékosok megtöltik vízzel a poharakat és óvatosan ráhelyezik az “asztalra”. A csapatoknak adjál erre kb. 2 percet. Az a csapat nyer, amelyiknek több víz van az “asztalán”.

Jó kutya

Szükséges:     egy lavór víz, üres lavór, 1-1 szivacs és víz csapatonként
A csapatokat sorban állítsd fel egy vízzel teli tállal és egy szivaccsal. Velük szemben (10 m-re) helyezz el egy üres tálat. Startra az első játékosok fogaik közé veszik a vizes szivacsot, anélkül, hogy kezüket használnák. Ezek után átfutnak az üres tálhoz, ahol belefacsarják a vizet a lavórba. Majd visszaszaladnak csapatukhoz és átadják a “stafétát”. Az a csapat nyer, amelyiknek több víz gyűlt össze a táljában.

Almatolvaj

Szükséges:     egy v. több alma v. babzsák, néhány pohár, víz
A játékosokat ültesd le egy nagy körbe. A kör közepén tégy egy almát vagy egy babzsákot. Egy játékost válassz ki tolvajnak, aki elmegy a többiektől, hogy ne lássa őket. Válassz ki találomra 5 játékost és mindegyiknek adj egy pohár vizet. Az egyik közülük lesz a farmer, akinek őriznie kell a gyümölcsöskertet. A farmer személye ismeretlen a tolvaj számára. A tolvaj visszatér és megpróbálja ellopni az almát és azt kijuttatni a körből anélkül, hogy a farmer elkapja. A farmer úgy kaphatja el a tolvajt, ha lelocsolja. A többi játékos csak zavarja a tolvajt. A farmer addig nem mozdulhat meg, amíg a tolvaj meg nem érintette az almát. A tolvajnak ott kell elhagynia a kört, ahol belépett. A tolvaj győz, ha sikerül az almát a körön kívülre vinnie.

Vízakadály

Szükséges:     műanyag. füles korsó, gombolyag kötél, üres vödör, víz
Állíts fel egy akadálypályát, asztalok, székek, deszkák, segítségével. Majd helyezd el a kötelet a pálya teljes hosszán. A kötelet mindkét végén le kell cövekelni, miután átfűzted a korsó fülén. Na és mi a trükk? A vízzel telt korsót el kell vezetniük a játékosoknak a kötél mentén az akadályok alatt, felett, mellett, stb. Kiválasztod az egyik csapat egyik játékosát, kezében a vízzel teli korsóval, aki miután a pálya végére ért, beleönti a vizet a vödörbe. Ezután vissza kell “futnia” saját csapatához a pályán keresztül. Az a csapat nyer, amelyiknek több vizet sikerül összegyűjtenie.

Tűzharcos

Szükséges:     gyertyák, gyufák, vízipisztolyok
Minden játékos megpróbálja eloltani a gyertyát - adott távról - a vízipisztollyal. Játsszuk ezt időre vagy párokban. Fontos, hogy legyen elég tartalék gyertyánk.

15 passz

Szükséges:     sok lufi félig töltve vízzel
Jelöld ki a területet a játékra és dobd be a "labdát". A játékosok megpróbálnak 15‑ször passzolni a lufival, nem érhetnek egymáshoz és nem vihetik tovább a lufit. Ha a lufi leesik vagy kipukkad újra kell kezdeni a játékot!

Forró tojások

Szükséges:     sok lufi félig töltve vízzel
A játékosokat nagy körbe állítsd fel egymástól kartávolságra. Állj a kör közepére, dobd a lufit az egyik játékosnak, aki az óramutató járásával egyező irányban továbbadja a labdát. Ha valaki nem tudja elkapni vagy rosszul passzol, kiáll illetve leül ott, ahol állt. Ezután a lufi folytatja útját azok feje felett akik már ülnek, a következő álló játékosig. Eközben - és itt kezdődnek a poénok - passzolgathatsz még egy lufit (akinek odadobtad a második lufit, annak rögtön vissza is kell dobnia), aki itt elrontja az is leül.

Pukkadj meg!

Szükséges:     fejenként egy lufi, félig töltve vízzel ill. madzag
Mindegyik játékos felköti a csuklójára a lufit úgy, hogy legalább 1/2 m legyen a csuklója és a lufi között. Jelöld ki a játékteret és indítsd el a játékot. A játékosoknak az a feladata, hogy mennél több lufit kilukasszanak, .akiét kilukasztották az leül!

Komámasszony hol a szivacs?

Szükséges:     3 mosdószivacs és sok víz
A játékosokat ültesd le egy körbe - kartávolságra egymástól, akik kiválasztanak egyet maguk közül, aki kicsit arrébb megy és háttal áll a többieknek. Kis idő múlva a kiállított játékos elszámol 3-ig (hangosan) és megfordul. Most ki kell találnia kinél van a szivacs. Ha nem sikerül, újra “hunyó” lesz.

Tölts fel!

Szükséges:     fejenként egy műanyag. pohár, csapatonként kimért mennyiségű vízzel
A csapatokat egyenlő távolságra ültesd le egymástól - szemben lavórjukkal, amelyben ugyanannyi víz van. Startra mindkét csapat elindul az ellenfél vödre felé, abból kimer egy pohár vizet és átviszi a saját vödrébe. Az nyer, akinek a játék végén több vize van.

Vízrepülők

Szükséges:     sok A4-es papír, víz, vízipisztolyok, szivacsok
Az egyik csapat felszerelkezik vízipisztolyokkal és vízzel egy 3 m hosszú sáv mindkét oldalán. A mási csapat addig papírrepülőket hajtogat. Startra elkezdik dobálni a repülőiket, miközben a másik csapat megpróbálja “leszedni” azokat. A repülős csapat annyi pontot kap, ahány repülője sikeresen landolt. Ha az első “meccs” véget ért, helyet cserélnek.

Kapd el! Csapd le!

Szükséges:     1 öreg kabát / vezető, néhány lufi félig töltve vízzel
Körülbelül 10 lufit köss a kabáthoz és ezt vedd fel. Jelöld ki a játékteret és a játékidőt (3-4 perc). Startra a játékosoknak (maximum 5) ki kell lukasztaniuk a lufikat rajtad. Ha sikerül az összeset kilyukasztani, a játékosok nyernek.

Célozz!

Szükséges:     1 műanyag. flakon / játékos, valamilyen lemosható festék
A játékosok viseljenek fürdőruhát és rajzoljanak célokat a testükre, (hasukra vagy mellkasukra, attól függően melyik a nagyobb). A játék célja az, hogy lelocsoljuk a másikat de a saját “alkotásunkat” megvédjük.

Szúrd ki!

Szükséges:     egy vízszintesen kifeszített madzag, legalább. 4 m-re a Földtől, néhány lufi félig töltve vízzel, hegyes végű bot csapatonként
A játékosokat ültesd le kissé odébb a madzagtól. Startra az első odafut a lufikhoz és kipukkaszt egyet, majd visszaszalad. Az a csapat nyer, amelyiknek sikerül az összes lufit kilukasztani.

Pattanj és önts!

Szükséges:     1 lavór víz, 1 vödör, 1 műanyag. kancsó
A csapatokat ültesd le egy lavór vízzel, tegyél velük szembe egy üres vödröt. Startra az első játékos bemeríti a kancsót a vízbe és két lábon ugrálva elindul a vödör felé. A vizet, ami a kancsóban maradt, beleönti a vödörbe. Az a csapat nyer, amelyiknek több vize lesz a játék végére.

Vizes boka

Szükséges:     1 gombolyag madzag, sok egymásba rakott lufi félig töltve vízzel
A játékosokat állítsd köréd egy nagy körbe, és fogd meg a madzag egyik végét, míg a másik végére köss egy lufit. Kezdd el körbeforgatni a lufit, amit a játékosoknak át kell ugraniuk. Ha valaki kilyukasztja a lufit vagy beleakad a bokájába, akkor kiáll.

Térdáztatás

Szükséges:     sok lufi, durranásig töltve vízzel
A csapatok felsorakoznak. Startra az első játékos térde közé szorítja a lufit és elugrál a jelzett vonalig majd vissza anélkül, hogy kezét használná. Ha lufi leesik, vissza kell tennie. Ha kipukkad, meg kell várnia míg újat nem adsz. Az a nyerő, aki elöbb végez.

Zsák áztatás

Szükséges:     sok víz, 1 műanyag. pohár / játékos, 2 fekete műanyag. zsák, és egy bátor (vízálló) játékvezető
A tarts a kezeidben egy-egy zsákot és a csapatokat nevezd el “jobb” ill. “bal”-nak. A csapatoknak meg kell próbálniuk annyi vizet tölteni a zsákjukba – adott idő alatt –, amennyi csak lehetséges. Neked viszont adott területen mozognod kell  a zsákokkal! Az a csapat nyer, amelyiknek több vize van a játék végére.

Palack bomba

Szükséges:     7 üres műanyag palack, szivacs labda, néhány lavór víz
Jelölj ki 2 koncentrikus kört, az egyik legyen 2 m átmérőjű, a másik pedig 8 m. Válassz ki egy játékost, aki a kör közepén áll az 5 üres palackkal együtt. A többi játékos a körön kívül áll a vizes szivacslabdákkal. Startra az egyik játékos elkezdi kilőni a palackokat. Adott idő elteltével összeszámoljuk hány palack dőlt el, ez lesz a játékos pontszáma. Az eldőlt palackokat a középen álló felállítja. Ha a dobó végzett, helyet cserél a középen állóval, aki a támadó csapat tagja lesz. Az nyer, akinek a legtöbbpontja van.

Pohár káosz

Szükséges:     sok műanyag, pohár, 2 lavór / csapat
A játékosokat csapatonként azonos alakzatban ültesd le egy lavór vízzel. A másik lavórt kicsit arrébb helyezd el felfordítva. Startra az első játékosok elindulnak 1 pohár vízzel és megkerülik az üres lavórt majd visszaszaladnak és odaadják a poharukat a következő játékosnak, akinek már 2 pohárral kell ugyanezt megtennie. Az utolsó játékosnak az összes pohárral kell elindulnia, felfordítani a lavórt és beleönteni a maradék vizet. Az nyer, akinek több víz van a lavórjában.

Tölcséres

Szükséges:     sok szivacs, víz, 1 nagy tölcsér
Jelölj ki két pár vonalat, 3 m-re egymástól. A játékosok a “senki földje” két oldalán állnak, jó sok vizes szivaccsal felszerelkezve. Az ellenfél tagjai közt pedig elhelyezik a partizánt a tölcsérrel. Startra a csapatoknak meg kell próbálni mennél több szivacsot a tölcsérbe juttatni. A játékosok persze zavarhatják az ellenfelet “szivacssortűzzel”! A partizánnak pedig időről-időre vissza kell dobnia a szivacsokat. Az nyer, akinek több találata volt.

Partizán palack

Szükséges:     12 db üres műanyag. palack. víz, néhány szivacs
Oszd a pályát két egyenlő részre! Miután a csapatok elhelyezkedtek, rakd ki a csapatok mögé a 6-6 palackot. Startra a csapatok elkezdik dobálni szivacsaikat az ellenfél háta mögött lévő palackokra. Az a csapat a nyerő, amelyiknek először sikerül kilőni az összes palackot. A palackokat nem szabad visszaállítani!

Vidd a poharat!

Szükséges:     sok műanyag pohár, víz, 2 lavór / csapat
Ültesd le a csapatokat egy sorban szemben egy lavór vízzel. A másik lavórt pedig üresen kissé odébb helyezd el. Startra az elsők fogaik közé szorítják a poharat és odafutnak a vízzel teli lavórhoz, bemerítik majd továbbfutnak az üres lavórhoz és beleöntik a vizet. Az nyer, akinek több víz van a lavórjában.

Függönyös

Szükséges:     hosszú kötél, 1 pokróc, sok lufi vízzel töltve
Feszíts ki körülbelül 3 m magasan egy kötelet és tedd rá a pokrócot. A csapatokat állítsd fel a pokróc két oldalára és indíts el egy spontán beach-ball versenyt.

Háti csajka

Szükséges:     1 lavór (kimért menny. vízzel)  és 1 csajka / csapat
Sorakoztasd fel a játékosokat egyforma alakzatba szemben egy lavór vízzel. Startra az első játékos odafut – a háta mögött tartott csajkával – a lavórhoz és telemeri vízzel, majd továbbfut egy előzőleg már kijelölt ponthoz, megkerüli és visszafut a lavórhoz és beleönti a megmaradt vizet, végül visszafut a csapatához. Az nyer, akinek több víz marad a lavórjában.

Üveges

Szükséges:     egy üres üveg, egy vödör víz és egy kancsó
Állítsd fel a csapatokat azonos formában a 3 m-re fekvő vödörtől, üvegtől és kancsótól. Az egyik játékos odamegy a vödörhöz és a fejére teszi az üveget. Startra az első odafut, megtölti az üveget a kancsó segítségével. Ezután visszafut csapatához és jöhet a második. Eközben az “üveges” kiönti a vizet. Az a csapat a nyerő, amelyik elöbb végez.

Gyertyaoltás

Szükséges:     egy gyertya egy köcsögben / csapat, sok víz, műanyag. poharak
A csapatok elhelyezik a köcsögben levő gyertyát a pálya két végén. Minden játékosnak van egy pohara. A játéktér közepére tégy ki egy víztárolót. A játékosoknak az a feladata, hogy az ellenfél gyertyáját eloltsák. A játékvezetőnek ügyelnie kell arra, hogy a gyertyát ne fújja el senki, mivel az tilos.

Vödörfej

Szükséges:     egy fejre erősíthető vödör, 25-25 kül színű csipesz, néhány műanyag pohár, sok víz
Egy-egy játékost nevezz ki a vödörfejű szerepére, akinek ezen kívül még a 25 csipeszt is viselnie kell. Startra a játékosoknak meg kell próbálni a vízzel teli poharat a vödörbe dobni és az ellenél vödörfejűéről mennél több csipeszt leszedni. Az a csapat nyer, amelyiknek sikerül az összes csipeszt leszedni az ellenfélről és több vize van.

Ne ijedj meg!

Szükséges:     sok lufi durranásig töltve vízzel
A játékosokat állítsd körbe úgy, hogy a kezüket a hátuk mögé tegyék. Állj középre és tettesd, hogy odadobod a lufit egy játékosnak. Ha a játékos megmozdul, akkor kiáll, ha nem kapja el és kipukkad rajta a lufi, akkor is.

Loo - fee hammer

Szükséges:     egy kalapács, egy szembekötő, sok lufi félig töltve vízzel
A csapatokat ültesd le, majd a startjelre az első játékos felköti a szembekötőt és a kalapáccsal saját csapata utasításai szerint elkúszik a lufikhoz és szétcsap egyet. Ezek után leveszi a szembekötőt, visszaszalad a csapatához és indítja a következőt.

A fóliás

Szükséges:     csapatonként egy fólia, kimért mennyiségű víz egy vödörben
A csapatok kifeszítenek egy műanyag fóliát, amelyre a kimért  vizet ráöntik. A feladatuk az, hogy mennél nehezebb terepen átjussanak a “csomagjukkal”. Az a csapat nyer, amelyik a lehető legrövidebb idő alatt megy végig a pályán.

Csusszanj oda!

Szükséges:     sok lufi (fele gömb, fele hosszúkás), szembekötő mindenkinek
A csapatok elhelyezik a lufikat a játéktér közepén. Startra odakúsznak a lufikhoz és megpróbálják kilyukasztani őket, ám kezüket és lábukat nem használhatják. Az a csapat nyer, akinek elsőként sikerül az ellenfél lufijait kilyukasztani.

Máltai cukor

Szükséges:     csapatonként egy lavór víz és egy zacskó cukorka
A csapatokat sorban ültesd le egy lavór víztől 5 m-re és a cukorkát öntsd be a vízbe. Startra az elsők odafutnak a lavórhoz és kezeiket hátratéve “kiragadnak” egy cukorkát, majd visszatérnek a csapatukhoz és indul a következő. Az nyer, akinek elöbb elfogy a cukorkája.

Gumicumi

Szükséges:     csapatonként egy lavór víz és egy zacskó gumicukor
A játék hasonló az előzőhöz, ám ezek a cukrok sokkalta nehezebben “megragadhatók”.

Víz-ball

Szükséges:     egy bot, néhány lufi vízzel töltve
Ez a játék rendkívül jó arra, hogy valaki elázzon. A játékosoknak az a feladata, hogy az ütő segítségével eltalálja és kipukkassza a lufikat. Az nyer, aki 5-ből a legtöbbet eltalálja.

Tengeralattjáró

Szükséges:     a játszók számának felével megegyező számú szembekötő, műanyag. poharak és egy-egy vödör víz játékosonként
Az “A“ csapat tagjai a tengeralattjárók, be van kötve a szemük és leülnek a játéktér közepén tetszőleges irányba nézve. Mindegyik játékosnak van egy pohara és egy vödör vize. Válassz ki néhány játékost a “B” csapatból, – ők lesznek a hajók. Az a feladatuk, hogy keresztül settenkedjenek a tengeralattjárók között a pálya másik végére. Ha a tengeralattjárók úgy vélik, hogy közeledik feléjük egy hajó, akkor egy-egy pohár vízzel köszönthetik. Ha eltalálják a tengeralattjárót, akkor le kell üljön. Amikor a hajók elfogytak, jöhet a visszavágó. Az nyer, aki több hajót juttat át.

Szivacs méta

Szükséges:     egy métaütő, szivacs, vödör víz és jelző karók
Ez a játék ugyanaz mint a méta, de nem labdával hanem szivaccsal játszák. A vödör jelzi a dobó helyét. A szivacsot minden ütés előtt be kell vizezni!

Talicska

Szükséges:     csapatonként egy csomó lufi, félig töltve vízzel
Ültesd le a csapatokat, akik közül az első két játékos alkot egy “talicskát”. A talicska fogai közé szorítja a vízzel telt lufit és a párok megkerülnek egy pontot és visszatérnek. Majd a talicskát toló lesz a talicska és a következő játékos pedig az új toló. Az a csapat nyer, akik elöbb végeznek.

Vízpiramis

Szükséges:     sok műanyag. pohár és víz
Mindenki egyedül vagy párokban dolgozik egy piramis építésén, használva a vízzel teli poharakat. Az nyer, aki a legmagasabbra építi. Jó poén, ha a végén elkezdenek vizet tölteni a legfelsőbe.

Add tovább!

Szükséges:     csapatonként egy szivacs és víz
Sorakoztasd fel a csapatokat és adj nekik egy bevizezett szivacsot. Startra az első játékos álla alá szorítja a szivacsot majd tovább adja és így tovább. A kéz nem használható! Amikor a sor végére ért a szivacs, újra be kell vizezni és elindítani visszafelé. Az a csapat nyer, akik elöbb végeznek.

Zsákos

Szükséges:     csapatonként egy szemeteszsák és víz hegyek
A csapatoknak mutasd meg a pályát és töltsd fel a zsákokat vízzel. Startra a csapatoknak körbe kell vinniük a zsákot a pályán. Az nyer, aki elöbb beér és több vize marad.

Zsákbafutás

Szükséges:     csapatonként egy ruhazsák, kancsó, vödör és egy lavór víz
Sorakoztasd fel a csapatokat. Startra az első játékosok belebújnak a zsákba. Kezükbe fogják a vízzel teli kancsót és elindulnak a vödör felé. Amikor odaérnek beleöntik a vizet és visszaszökdelnek a csapatukhoz. Majd átadják a stafétát. Az nyer, akinek több víz gyűlt össze a vödrében.

Fejezzük ki!

Szükséges:     csapatonként egy szivacs és egy lavór víz
Állítsd fel a csapatokat, akik közül az első és a második játékos homlokaik közé szorítanak egy vizes szivacsot, majd a lehető leggyorsabban megkerülve egy kijelölt pontot visszafutnak. Miután visszaértek, a második a harmadikkal indul és így tovább. Amikor már mindenki kétszer ment, megállhatnak. Az a csapat nyer, akik elöbb végeznek.

Háromlábú káosz

Szükséges:     csapatonként egy kancsó, egy vödör, egy lavór víz és valami amivel össze lehet kötni a lábakat
Állítsd fel a csapatokat, akik közül az első és a második játékosok összekötik az egyik lábukat a másikéval. Ha ez megtörtént, megtöltenek egy kancsót és elindulnak a vödör felé, beletöltik a vizet majd visszajönnek. Amikor a páros visszaér a második a harmadikkal indul, az utolsó pedig az elsővel. Az a csapat nyer, amelyiknek elsőnek sikerül végigérni és a legtöbb vize van. A játékot pergőbbé teheted, ha az első két játékos után a második kettő jön, akik közben felkészülhetnek a startra.

Túl a csúcson

Szükséges:     egy nagy pokróc, madzag, műanyag. poharak, sok víz és víztárolók
Feszíts ki egy madzagot és tégy rá egy pokrócot. Ezután indulhat a csata. A lényeg az, hogy a túloldalra átlocsolva, mennél több találatot érjenek el a játékosok. A víztartókban ugyanannyi víznek kell lennie!

Csővezeték

Szükséges:     sok szívószál és víz
Adj a csapatoknak egy csomó vizet és szívószálat, hogy  építsenek vízvezetéket 10 perc alatt. Teszteld le az egészet egy papírtölcsér segítségével illetve fektesd le a csapat tagjait és tedd rájuk a vezetéket.

Takarékoskodj!

Szükséges:     mindenféle tárgyak
Osszunk ki a csapatoknak 4-4 l vizet, és játsztasd el velük valamelyik játékot (persze csak azt, amelyik erre a célra megfelelő). Az nyer, akinek több vize marad.

Kidobós

Szükséges:     sok lufi, feltöltve vízzel
Jelölj ki egy négyszögletes pályát és a játékosok felállnak ezen belül. Négy támadót állíts a pályán kívülre, akiknek az a feladata, hogy a védekezőket kidobják. Akit eltaláltak vagy kipukkasztja a lufit kiáll! Viszont ha valaki elkapja a lufit, az egyik kiállt játékos visszajöhet.

Fejek és kezek

Szükséges:     egy szivacs focilabda, egy vagy két lavór víz
A játékosok körülötted nagy körben állnak. A kezedben tartasz egy szivacsot és elkezded odadobálni a játékosoknak két vezényszó egyikét kiáltva: “Fej” vagy “Kéz”. Ha azt mondja “Fej”, el kell kapni és visszadobni, ha azt mondja “Kéz”, akkor vissza kell fejelni. Ha valaki elrontja, akkor kiáll. A labdát időről-időre be kell vizezni!

Most megnézheted magad!

Szükséges:     csapatonként - cukorkák, egy tányér lisztbe rejtve
Ez a játék olyan mint a “Máltai cukorka”, csak itt először egy lavór vizet kell “meglátogatni”, kienni belőle egy cukorkát, majd egy tál lisztből is! Hasznos lehet egy törülköző!

Sok üveg

Szükséges:     csapatonként - egy üres üveg, egy lavór víz, egy mosogatórongy
Állítsd fel a csapatokat és adj nekik egy-egy lavór vizet. Válassz ki valakit csapatonként, aki egy kicsit odébb lefekszik és tegyél a hasára egy üveget. Startra az első játékos bevizez egy szivacsot, odafut a fekvőhöz és belefacsar annyi vizet az üvegbe, amennyit csak tud. Az a csapat nyer, amelyiknek több vize van.

A sok üveg visszavág

Szükséges:     csapatonként szembekötök, üres üveg, víz és műanyag. poharak
A játékot ugyanúgy játszathatod mint a “Sok üveget”, azzal a különbséggel, hogy a szivacs helyett egy pohár vizet használunk. Itt a töltőnek be van kötve a szeme és a fekvő irányítja. Be kell töltenie a vizet majd visszamennie. A játék addig tart, amíg mindenki sorra nem kerül.

Sándor Gabriella tavaly találtam a neten

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése