2013. szeptember 28., szombat

Első parancsolat

Van egy kedves házi tigrisem, szabadon fogom engedni, de előbb azt szeretném, ha nem félne átugrani egy égő fatörzset. Mert akkor nem kellene féltenem az erdőtűztől, hiszen más veszély nem is fenyegeti majd. Hogyan tanítsam meg?...

A kisöcsém nagyon szeret úgy sétálni az utcán, hogy jó öt méterrel előttem fut. Ez veszélyes, elüti kerékpáros, kereszteződést észre sem veszi... , de ő szeret futni. Hogy szoktassam le róla?...

Spurgeon-ról mesélik, hogy sétált a tanítványaival a kertben. Találkoztak két kisgyerekkel, ő leállt játszani velük. Majd feltette az egyiket egy magas kőkerítés tetejére, s játszott vele tovább, hogy ugorjon le ő majd elkapja, a kicsi nem ugrott le. feltette a másikat is hasonló módon, s az leugrott. Tovább mentek s a tanítványok elkezdték találgatni, hogy miért történt ez így:....

Én az Úr vagyok a te Istened, aki kihoztalak téged Egyiptom földjéről a szolgaság házából. ne legyenek néked idegen isteneid énelőttem.

Én a tiéd, te az enyém, senki el nem választhat már többé minket egymástól.  Ennek vannak következményei. csapat feladatok:
- Parancsolathoz tervezzetek KRESZ táblát, lehet már meglévő, vagy teljesen új.
- Teremtsetek világot! Milyen állatok, növények lennének? (Avatar) Van-e ember? Milyen? S alkossátok meg teljes egyetértésben a 3 legfontosabb szabályát a világotoknak.



Ernst Lange: A 10 nagy szabadság

Egy kisfiútól megkérdezték egyszer: Mi a keresztyén vallás?
Erre ő így válaszolt: A keresztyén vallás az, amikor azt mondják, hogy nem szabad.
Sokan vannak akik így gondolkodnak.
És ha megkérdezzük, miért viselkednek ilyen különös módon, akkor a Tízparancsolatra hivatkoznak:
Abban mindegyre azt mondják, ne tedd ezt, vagy ne tedd azt!
Óriási tévedés!
Isten nem kényúr, hanem szabadító. Ő megszabadította Izraelt, az Ő népét az egyiptomi rabságból.
Majd elvezette őket a Sínai hegyhez. S a Sínai hegyen világosan elmagyarázta nekik, milyen nagy szabadságban élhetünk Istennel.
Tíz mondatban közölte ezt velük.
A tízből nyolc tagadó mondat, kettő pedig állítás. De a tízből egy sem tiltó mondat!
Hanem ahelyett mindegyik így kezdődik:
Én, az Isten, és te, az ember, mostantól kezdve egymáshoz tartozunk. És ha együtt maradunk, akkor így fog kinézni az életed:
Nem lesznek idegen isteneid.
Tisztelni fogod az én nevemet.
Nem fogod magad halálra hajszolni.
Családod körében emberséges életet fogsz élni?<<
És így tovább.
A tízparancsolat az Istentől megnyert nagy szabadság tíz mondata.


     1. Első parancsolat
Én az Úr vagyok, a te Istened: ne legyenek más isteneid!
Nincs szükséged arra, hogy félelmek között élj!
Nem kell félned sem a csillagok hatalmától,
sem az emberek hatalmától;
nem kell féltened sem pénzedet,
sem szórakozásaid örömét.
ha félve csüggesz ezeken,
rabszolgájuk leszel.
Én, a mindenható isten, a te segítőtársad akarok lenni.
Igazodj énhozzám, és akkor szabad leszel.
Sándor G


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése