2013. június 30., vasárnap

Építkezz okosan



Építkezz okosan címmel készült a Titusz alapítvány 2013. évi nyári táboros anyaga. Ezt bővítettem ki:
Zákeus


  1. Ház -   Zákeus Lk19,1-10
központi igazság: egyedül Jézus tudja az életed megváltoztatni
történet: verseny utáni jutalom cukrok megvámolása
aranymondás:
Mert az Emberfia azért jött, hogy megkeresse és megtartsa az elveszettet. Lk19,10
játékok:érmehalmozás, élő társas, ákeus ismétlő
ének: elment egyszer Zákeus, Oly csöpp ember volt Zákeus, Azért jött az Embernek Fia
munkáltatás: Mozgó kép –lomb mögül felbukkanó Zákeus 
feladatlap: rakd sorba a történet képeit


Szemléltetés:
Film: börtönben énekelnek Isten dicséretet http://www.youtube.com/watch?v=BaaEmdcvUFc&feature=player_embedded - megvetettek ma
Tárgy: Pénz: torony építés-hányszorosa; markolj számold meg; 4-szeres számolós feladatok; mérlegen pénzek súlyát megmérni; Fa: fáramászás, lejöhet, ha elmondja az aranymondást, vagy fakéreg körbeadása; füge íze, a füge rokonai
Cselekedet: A pénz szerelmének képzeletbeli világa: buborékfújó két pálcika között egy rövidebb és egy hosszabb madzag (30cm); kaleidoszkóp, nagyító alatt bogarakat nézni - rajzfilm bogarak;
Zene: hány pénz koppant;
Nyelv: Zákeus, kis  mitugrász…
Logika: számolós feladatok;
Vizuális:
Kézműves: arany fóliára pénz készítős, zöldség nyomdával teli pénzes zsákot készíteni; Szinező: harmónikára összhajtott fa hajtásából Zákeus bukkan fel ha széthúzzuk; tányért díszíteni; növények pénzérméken
Sorverseny, akadály pálya: pénzes feladatok; akadály pályát építhet a csapat és el kell találni Jézushoz bekötött szemmel, vicces, ha az utolsónak már nincs semmi akadály az útjában, mégis irányítjuk, hogy lépd át…
Játék: bújócska,
Dráma:
Élethelyzet: elvámolós játék, nyereményekből leszedi valaki a vámot, s mindenki kezd rá haragudni
Beszélgetés: ki miért értékes; gyűjtsünk tanulságokat; mit érzel, ha azt mondják kicsi vagy, ha kirekesztenek…; jóvá tevős ötletek, ha puskáztam, ha pletykáltam, ha elpusztítottam…
Ima:
Játék közben megosztható gondolatok: ha sok pénzed, van attól nem te leszel boldog, hanem a gyár tulaj lesz boldogabb, akinek a dolgait megveszed, amitől boldog leszel azok egészen másféle dolgok; Zákeusról nagyon rossz véleménnyel volt mindenki, kivéve Istent, veled is jó tervei vannak;

Okos és a ostoba építő:

  1. Alap -  Bölcs és bolond építő Mt 7,24-27
központi igazság: Hallgasd és cselekedd Isten szavát
történet: szorzótábla számológépen
aranymondás: Boldogok, akik hallgatják Isten beszédét és megtartják azt. Lk11,28
játékok: házszám játék, lufi
ének: A bölcs a házát, Kis házad
munkáltatás: Forgó kép jancsiszöggel 
feladatlap: kezdőbetűs rejtvény


Szemléltetés: párnára építeni-asztalra építeni; homokra építeni vagy kőre és leönteni vízzel
Tárgy: ház:
Cselekedet: Építkezés: aki jól válaszol építheti a tornyát, kártyavár, könyvvár, lyukasztott fonallal összekötött papírból vár,
Zene: telefonról építkezés zajokat, tengerzúgást, esőt, vihart felismerni
Nyelv: lánc továbbfűzős szójáték;
Logika:
Vizuális:
Kézműves: gipszöntés; ragasztóra színes homok szórt kép (zsírkréta-só, dara-pörkölt dara); terepasztal; vasalógyöngy, mert hosszan kell; kavicsra igét írni,
Társas: Úton útfélen, rájönnek-e, hogy mennyire megéri a labirintusban útba ejteni a templomot
Sorverseny, akadály pálya: építős feladatok: pohár torony, ember gúla,
Játék: Engedelmes játék: Simon says: megtartani a bibliát mérlegállásban, leírni egy igeverset, sms-t küldeni a barátomat meghívni vasárnapra…
Könyveket körberakni, cetlidre leírni épp milyen könyvnél vagy, tapsra továbbmenni, végén egyeztetni, kinek melyik hiányzott.
Okos-ostoba döntések csoportosítása táblára.
Dráma: vihar után előadni a két tulaj helyzetét
Élethelyzet: következmények a mindennapokban: nem tanulok meg valamit, édesség, veszekedés …
Beszélgetés: a három kismalaccal összehasonlítani,
Ima:
Játék közben megosztható gondolatok: vajon miért nem kérdezzük meg építkezés közben, hogy kiállja-e a ház a vihart, nem szándékosan gonoszságból épített homokra, csak jó ötletnek tünt, ostoba volt; a ház, amit építek (amit felvállalok, s megtartom vagy nem, a képesség, amit fejlesztek vagy elhanyagolok) valóban az enyém--e vagy csak mások elvárásainak akarok megfelelni; biztos, hogy lesz vihar, nem marad érintetlenül a házad; téglánként kapjuk a bölcsességet

Rodé

  1. Ajtó -  Rodé Apcs 12,1-19
központi igazság: Hittel imádkozz!
történet: esőért imádkozni, ernyővel
aranymondás:
Az imádkozásban legyetek kitartóak, és legyetek éberek: ne szűnjetek meg hálát adni. Kol 4,2
játékok:hangfelismerős, bizalomkövetős
ének: Szólj hozzám, Imádkozz minden reggel, Két kezünket összetéve
munkáltatás: makett ház mozgatható lapokkal 
feladatlap: betűkeresős rejtvény


Szemléltetés:
Film:
Tárgy:
Cselekedet: Felismerős: hangról, arc tapintásról, gyorsan lehulló lepelnél ki mondja hamarabb a felbukkanó nevét; zsákba dugott tárgyak felismerése tapintással
Kopogás: vas, fa műanyag ajtón, félős, vidám… kopogás felismerése
Zene: éneket dúdolásra felismerni;
Nyelv: riportot készíteni egy szereplővel, a játékvezetőt lehet kérdezni, aki középen ül;
Logika: esemény képek sorba rakása;
Vizuális:
Kézműves: 3d-s tenyér lenyomat, gyurmába gipszet önteni –felismerős, japán fonás-kitartás, csörgő-kopogó hangszer, puzzle, ajtó kinyílik mögötte a kép képeslap,
Társas: Rózsa neve, végén derül ki, ki kicsoda
Sorverseny, akadály pálya:
Játék: Ismerkedős játékok: alliteráló nevek láncba ismételve az előzőket is; milyen állat lennél, cetlire írni és kalapból felolvasni; hány wc papír kockát használsz, annyi infót mondj magadról,
Megkötözős játék: madzag végén két stabil horogban a kézfejek, s a köztük lévő madzag szakasz keresztezi egymást; a csukló hurkon áthúzva hurokként a középső rész lehet szabadulni
Dráma: „Itt van Péter” több hangszínen elmondani, vagy testjátékot szinkronizálva,
Élethelyzet: Meg nem hallgatott imádság?
Beszélgetés: szereplők tulajdonságait csoportosítani
Ima: Milyen Isten? Utasszállító, mert…
Játék közben megosztható gondolatok:

Eutikhosz

  1. Ablak - Eutikhosz Apcs20,7-12
központi igazság: Istennél semmi sem lehetetlen
történet: elvágott ujj
aranymondás: Istennek minden lehetséges Mk10,27
játékok: villák totó, ember csomó bogozás
ének: Oly erős az Úr, Ne félj, csak higgy, remélj,
munkáltatás: Mozaikra szétvágható színező     
feladatlap: hiányzó szavak


Szemléltetés: 6-8 méter magasság
Film:
Tárgy: ablak: kimászni az ablakon;
Cselekedet: fáradtság tüneteit felismerni
Zene: Eutikosz nevet gyakorolni a kétségbeesés érzéseivel; altatót és ébresztőt hallgatni;
Nyelv: BIZALOM mozaik szó, újságban tudósítani a történtekről, akié a legjobb a helyi újságba is íratni vele másnap;
Logika:
Vizuális: ébren és alvó képek
Kézműves: gyümölcs elem lámpa; mandala színezés-kitartás miatt; ablakkép, Szánj időt Jézusra óra;
Társas: imafajták splash; templom berendezés;
Sorverseny, akadály pálya:
Játék: memory- meddig tud figyelni, pálcát együtt felemeleni 1-1 ujjal- jó együtt a gyülekezetben; Jeruzsálem-Jerikó átírva Pál-Eutikoszra;
Dráma: felguggolni a székre, mint az ablakba; leszaladni 3 emeletet, átölelve imádkozni; kenyeret osztani,
Élethelyzet: Unatkozom a templomban? (beszélgessünk erről, s a csattanó, ilyenről nincs szó ebben a történetben)
Beszélgetés: sürgős és a fontos dolgaink; mi történt volna, ha…;
Ima: báb „mögé bújva” imádkozni;
Játék közben megosztható gondolatok: jó a templomban, ha sokáig is tart; gondviselésnél fontosabb a szabadítás;

4 barát:

  1. Tető – Béna Mk 2,1-12
központi igazság: Hozz másokat is Jézushoz!
történet: tolókocsist hittanórára
aranymondás: jertek és lássátok Isten tetteit! Zsolt66,5
játékok: zsepin labda szállítás, gyors csomagolás,
ének: Jézus gyógyít, Hol az Úr Jézus jár, érzelem séta
munkáltatás: térbeli tájra ragasztható szereplők
feladatlap: labirintus


Szemléltetés:
Film:
Tárgy:
Cselekedet: ugráló kötél kőrt fogva hátradőlni-egymásra utaltság;
Zene: tömeg hangzavarát;
Nyelv: 4-en vitték, mert szerették..; barkóba betegségekről; a beteg naplóját megírni;
Logika:
Vizuális: beteg egészséges képek ugyanarról az emberről (film);
Kézműves: wc papír gurigára arcképet ragasztani (vicces), s belógatni egy dobozba,
Társas: magvető, vagy más olyan játék, ahol együttműködve lehet boldogulni;
Sorverseny, akadály pálya: féllábas feladatok; amiket nehéz együtt hordozni (víz, labda);
Játék: ugráló gumi; gólya viszi a fiát;
Dráma: beteg kötözős, cipelős; örömében ugrálós feladatok; bábozzuk el;
Élethelyzet: kívánhatsz és a csoport megteszi érted;
Beszélgetés: Mit tennél, ha beteg lennél…, ha szeretted lenne beteg…; Milyen érzés, ha…,
Ima:
Játék közben megosztható gondolatok:

Sándor Gabriella









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése