Tüzelj!
Szükséges: WC
papír, zsineg, vízipisztolyok, ragasztó szalag
Egy WC papír csíkot függessz fel úgy, hogy egy az aljára
ragasztott nehézék kifeszítse. A játékosok célja, hogy minél gyorsabban lyukat
"lőjenek" a vizipisztollyal a WC papírra. Sorváltóként vagy párosával
is játszható, az nyer, akinek kevesebb lövésből vagy rövidebb idő alatt
sikerült lyukasztania. Mielőtt elkezdenéd a játékot próbáld ki, hogy milyen
messze érdemes állni a céltól, amely függ a vízipisztoly fajtájától és a WC
papír erősségétől.
Ülő kacsák
Szükséges: vízipisztolyok,
egy asztal, egy szál deszka, 6-10 műanyag kacsa
Állítsd a deszkát az élével az asztalra és tedd rá sorban
a kacsákat. Két játékost állíts az asztal két oldalára egymással szemben és adj
nekik egy vagy két vízipisztolyt. A játékosoknak meg kell próbálniuk úgy lelőni
a kacsákat, hogy az ellenfél térfelére essen. Szükséges kifeszíteni egy
vonalat, amelyet a játékosoknak nem szabad átlépniük, ennek távolsága függ a
vízipisztolyok fajtáitól. Az nyer, akinek kevesebb kacsája lesz a térfelén. A
kacsákat visszarakni tilos, de természetesen az ellenfél szemét tele lehet
fröcskölni.
Vidd a fejeden
Szükséges: mindegyik
csapatnak - egy lavór víz, egy üres vödör, egy műanyag pohár
A játékosokat állítsd sorba, a sor elejére tedd a lavór
vizet, s néhány méterre a sor elejétől az üres vödröd. A start jelre az első
játékos megtölti a poharát és a fejére helyezi. Az egyik kezével tarthatja a
csészét a fején miközben odarohan az vödörhöz és beleönti a maradék vizet a
pohárból. Amint visszaért jöhet a következő játékos. Ha mindenki fordult
egyszer vagy eltelt egy adott idő, az a csapat nyer, akinek több víz van a
vödrében. Haladó játékosok nehezíthetik a feladatot, hogy mindkét kezüket a
hátuk mögé téve egyensúlyoznak a csészével.
Tartsd fenn
Szükséges: lufik,
két vízipisztoly
A játékosoknak adj egy felfújt léggömböt és egy
vízipisztolyt. A start jelre feldobják a levegőbe a labdát és néhány méterre
meg kell kerüljenek egy tárgyat, úgy hogy közben a levegőben tartják a labdát a
vízipisztolyból kilőtt vízsugárral. Az nyer, aki hamarabb ér vissza a
starthelyre. Ha lufi leesett, újra fel kell dobni, majd folytatható a séta.
Esernyőt használni tilos!
Oda-vissza
Szükséges: lufik,
vízipisztolyok vagy mosogató szeres flakonok
A játékosokat két vonalban egymástól két méterre
keresztbe tett lábakkal ültesd le úgy, hogy egymásfelé nézzenek. Minden
játékosnak ugyanolyan vízipisztolya legyen. Az a cél, hogy a középre dobott
felfújt lufit az ellenfél játékosai mögé juttassák, már az is gólnak számít, ha
a lufi hozzáér valamelyik játékoshoz. A meccsnek adott idő vagy mondjuk 5 gól
elérése után lehet vége. A játék közben tilos elmozdulni és felállni, és csak
gól után szabad újratölteni a pisztolyokat. A játék izgalmát növelheted, ha
több lufit dobsz a játéktérre.
Halkan, halkan
Szükséges: egy
vízzel töltött műanyag flakon, egy műanyag vizespohár
A játékosokat ültesd le egy nagy körbe, egy valakit
sorsolj ki közülük, aki a víz Őre lesz. Az Őr a kör közepén ül bekötött
szemmel, előtte a földön a vizespohár úgy, hogy még elérhesse. A körben ülők
közül jelölj ki valakit, akinek az a feladat, hogy elrabolja a pohár vizet az
Őr elől, ha ez sikerül, rögtön a fejére is öntheti. Igen ám, de az Őr állandóan
fülel, s ha meghallja, hogy valaki el akarná rabolni a poharát, azonnal tüzel a
vízipisztolyával vagy a műanyag flakonnal. Ha eltalálta a támadót, kísérletet
tehet a következő rabló. Ez a vidám játék elsősorban szabadba való, de
foglalkozások végén szobában is játszható, de ne feledkezz meg arról, hogy
utána fel is kell mosni a vizet.
Spanyol pincér
Szükséges: egy
lavór víz, egy üres vödör, különböző szivacsok, négy műanyag pohár és egy tálca
Az “A” csapatot oszd két részre és állítsd őket 3 méterre
egymással szemben két sorban. 3 méterre a sorok egyik végétől helyezd el a
vödröt, a másik végétől a lavórt. A “B” csapat a lavór mögött áll, sorban
egymás után mindenki megfogja a tálcát, ráteszi mind a négy teli poharat, s
átrohan a sorok között a vödörhöz, ahová beleönti a maradék vizet, majd
visszarohan, hogy indulhasson a következő játékos. Közben, hogy ne legyen olyan
könnyű, az “A” csapat tagjai a vízzel telt szivacsokkal megpróbálják eltalálni
a poharakat, de mindenki csak egyszer dobhat. Ha a “B” csapat minden tagja
megtette a kört, helyet cserélnek, majd az a csapat nyer, akinek több víz van a
vödrében.
Szökőkút
Szükséges: egy
üres vödör vagy lavór csapatonként, egy csomó műanyag pohár, egy slag
spriccelővel
Az öntözőt állítsd be úgy, hogy minél nagyobb területet
spricceljen be. A játékosokat kb. 10 méterre ültesd le a
"vízeséstől". Csapatonként egy játékos odarohan a poharával a vízhez
és sípszóig megpróbál minél több vizet összegyűjteni, majd a sípszó után az
összegyűjtött vizet beletölti a lavórba. Ha már minden játékos elég vizes, kb.
kétszer fordult, akkor befejezhetjük a játékot, az a nyerő csapat, akinek több
víz van a vödrében.
Rohamra
Szükséges: minél
több lufi, részlegesen töltve vízzel, zsineg, egy sisak csapatonként.
Egy fára vagy egy ruhaszárító kötélre kötözd fel a
lufikat részlegesen töltve vízzel, lehetőleg játékosonként kettőt, és
csapatonként különböző színűt. A csapatokat sorban ültesd le 10 méterre a
lufiktól, az elsőjátékosok kezébe add a sisakokat. A startjelre az első
játékosok felveszik a sisakokat, odarohannak a lufikhoz és megpróbálnak
kidurrantani egy lufit. Majd sorban jönnek a többi játékosok. Az a csapat nyer,
akinek hamarabb pusztulnak el a lufijai.
Kapd el a vizet!
Szükséges: lufik,
mindegyik annyira töltve vízzel amennyire csak lehetséges.
A párokat állítsd fel egymással szemben egy méterre
egymástól, akik elkezdik dobálni egymásnak a vízzel töltött lufit úgy, hogy
közben minden dobás előtt egyet hátralépnek. Az a pár nyer, akik a legmesszebb
állnak egymástól, amikor a lufi kipukkadt.
Dilis lufi
Szükséges: néhány
lufi félig töltve vízzel
Mindkét csapat választ egy-egy “elkapót” (ld. baseball),
aki az ellenfél csapata mögött egy széken áll. A startra a játékvezető bedobja
a lufit a pálya közepére és ezután a szembenálló csapatoknak el kell juttatnia
a lufit a saját elkapójukhoz. Minden elkapott lufi pontot ér. A játékosok nem
futhatnak a lufival! A játékosok hangulatától függően, a lufi szándékos
kipukkasztása pontot jelent az ellenfélnek. Az “elkapás”után a labda
visszakerül a játékvezetőhöz, aki újra indítja a játékot.
Röplufi
Szükséges: néhány
lufi, félig töltve vízzel, ill. egy Röplabda háló
Ezt a játékot úgy játszák mint a röplabdát, ám jóval
kevesebb kifinomultsággal. A játékosoknak egyszerűen át kell ütniük a lufit a
háló felett. Ha a lufi kipukkad vagy földet ér, az a csapat veszít pontot, ahol
leesett. (Adj 10 pontot kezdetnek!) Az a csapat veszít, amelyiknek elöbb
elfogynak a pontjai.
Válts!
Szükséges: néhány
lufi vízzel töltve, nyakkendő
Ez a játék a dilis lufi egyik változata, azzal a
különbséggel, hogy itt a két elkapó nem tagja egyik csapatnak sem. A játék
addig ugyanúgy folyik mint a dilis lufi, amíg a el nem kiáltod magad hogy
“Válts!”. Ezután a két csapatnak azon kell igyekeznie, hogy az előzőekkel
ellentétben a másik elkapóhoz juttassa a lufit. A félreértés elkerülése végett,
az egyik csapat játékosai vegyenek fel nyakkendőt! A játékvezető háttal áll a
játékosoknak, hogy ne lehessen részrehajló.
Dugós
Szükséges: csapatonként
egy dugó, egy műanyag. palack, jó adag víz
A csapatokat állítsd sorba staféta szerűen. Az első
játékosoknak mindkét sorban adj egy vízzel teli palackot. A dugó fekszik a
földön. A startra a palackból kispriccelő víz segítségével el kell juttatni a
dugót a célba. Amikor a dugó célhoz ért, a játékos felszedheti és visszafuthat
vele a saját csapatához. Menet közben szükség lehet a palack újratöltésére,
ekkor viszont a dugónak ugyanott kell maradnia. Meggyorsítandó a játékot használhatunk
két palackot.
Ki locsol a végén?
Szükséges: víz,
néhány műanyag. pohár, két szék, 4 babzsák
A csapatok egymással szemben ültesd le két sorban,
hozzávetőleg 3-4 méterre egymástól. A 4 babzsákot és a csésze vizet a pálya
közepére helyezd el. Minden játékosnak van egy száma és ezek közül a
játékvezető találomra mond egyet. A két játékos, akié ez a szám, középre rohan
és megragad egy babzsákot és futva saját csapatuk székére helyezik. Miután a
második babzsákot is elhelyezték, visszafutnak és aki a gyorsabb, megfogja a
vízzel teli poharat és lelocsolja ellenfelét.
Futó zuhany
Szükséges: csapatonként
- egy üres edény, egy lyukas vödör egy boton, víz
A csapatokat állítsd fel sorokban staféta szerűen szemben
az üres tállal kb. 15 m-re. Mindegyik csapatnak van egy lukas vödre, a rajtra
az első játékos megtölti a vödröt és elindul a feje felett a vödörrel az üres
edény felé. Amikor oda ér, bele önti a megmaradt vizet a tálba. Az a csapat
nyer amelyiknek több víz van a táljában.
Vízkereső
Szükséges: 3
vízipisztoly v. műanyag. flakon
Az egyik csapatot elindítod a játéktérre a
vízipisztolyokkal, akik ezek segítségével jeleket hagynak a Földön. Tíz perc
múlva a második csapat lép színre (miután az első lelépett). Ők követik a
jeleket a végső találkozási pontig, ahol szerepet cserélnek. Használhatsz
jégkockát, ha a terepen a víz nyomai nem jól kivehetők.
Emberasztal
Szükséges: sok műanyag. pohár, 1-1 mérőkorsó, víz
A csapat kiválasztja az egyik tagját, aki az asztal
szerepét fogja betölteni. Ezek után az “asztal” letérdel úgy, hogy a háta
lehetőleg egyenes legyen. Rajtra a játékosok megtöltik vízzel a poharakat és
óvatosan ráhelyezik az “asztalra”. A csapatoknak adjál erre kb. 2 percet. Az a
csapat nyer, amelyiknek több víz van az “asztalán”.
Jó kutya
Szükséges: egy
lavór víz, üres lavór, 1-1 szivacs és víz csapatonként
A csapatokat sorban állítsd fel egy vízzel teli tállal és
egy szivaccsal. Velük szemben (10 m-re) helyezz el egy üres tálat. Startra az
első játékosok fogaik közé veszik a vizes szivacsot, anélkül, hogy kezüket
használnák. Ezek után átfutnak az üres tálhoz, ahol belefacsarják a vizet a
lavórba. Majd visszaszaladnak csapatukhoz és átadják a “stafétát”. Az a csapat
nyer, amelyiknek több víz gyűlt össze a táljában.
Almatolvaj
Szükséges: egy
v. több alma v. babzsák, néhány pohár, víz
A játékosokat ültesd le egy nagy körbe. A kör közepén
tégy egy almát vagy egy babzsákot. Egy játékost válassz ki tolvajnak, aki
elmegy a többiektől, hogy ne lássa őket. Válassz ki találomra 5 játékost és
mindegyiknek adj egy pohár vizet. Az egyik közülük lesz a farmer, akinek
őriznie kell a gyümölcsöskertet. A farmer személye ismeretlen a tolvaj számára.
A tolvaj visszatér és megpróbálja ellopni az almát és azt kijuttatni a körből
anélkül, hogy a farmer elkapja. A farmer úgy kaphatja el a tolvajt, ha
lelocsolja. A többi játékos csak zavarja a tolvajt. A farmer addig nem
mozdulhat meg, amíg a tolvaj meg nem érintette az almát. A tolvajnak ott kell
elhagynia a kört, ahol belépett. A tolvaj győz, ha sikerül az almát a körön
kívülre vinnie.
Vízakadály
Szükséges: műanyag.
füles korsó, gombolyag kötél, üres vödör, víz
Állíts fel egy akadálypályát, asztalok, székek, deszkák,
segítségével. Majd helyezd el a kötelet a pálya teljes hosszán. A kötelet
mindkét végén le kell cövekelni, miután átfűzted a korsó fülén. Na és mi a
trükk? A vízzel telt korsót el kell vezetniük a játékosoknak a kötél mentén az
akadályok alatt, felett, mellett, stb. Kiválasztod az egyik csapat egyik
játékosát, kezében a vízzel teli korsóval, aki miután a pálya végére ért,
beleönti a vizet a vödörbe. Ezután vissza kell “futnia” saját csapatához a
pályán keresztül. Az a csapat nyer, amelyiknek több vizet sikerül
összegyűjtenie.
Tűzharcos
Szükséges: gyertyák,
gyufák, vízipisztolyok
Minden játékos megpróbálja eloltani a gyertyát - adott
távról - a vízipisztollyal. Játsszuk ezt időre vagy párokban. Fontos, hogy
legyen elég tartalék gyertyánk.
15 passz
Szükséges: sok
lufi félig töltve vízzel
Jelöld ki a területet a játékra és dobd be a
"labdát". A játékosok megpróbálnak 15‑ször passzolni a lufival, nem
érhetnek egymáshoz és nem vihetik tovább a lufit. Ha a lufi leesik vagy
kipukkad újra kell kezdeni a játékot!
Forró tojások
Szükséges: sok
lufi félig töltve vízzel
A játékosokat nagy körbe állítsd fel egymástól kartávolságra.
Állj a kör közepére, dobd a lufit az egyik játékosnak, aki az óramutató
járásával egyező irányban továbbadja a labdát. Ha valaki nem tudja elkapni vagy
rosszul passzol, kiáll illetve leül ott, ahol állt. Ezután a lufi folytatja
útját azok feje felett akik már ülnek, a következő álló játékosig. Eközben - és
itt kezdődnek a poénok - passzolgathatsz még egy lufit (akinek odadobtad a
második lufit, annak rögtön vissza is kell dobnia), aki itt elrontja az is
leül.
Pukkadj meg!
Szükséges: fejenként
egy lufi, félig töltve vízzel ill. madzag
Mindegyik játékos felköti a csuklójára a lufit úgy, hogy
legalább 1/2 m legyen a csuklója és a lufi között. Jelöld ki a játékteret és
indítsd el a játékot. A játékosoknak az a feladata, hogy mennél több lufit
kilukasszanak, .akiét kilukasztották az leül!
Komámasszony hol a szivacs?
Szükséges: 3
mosdószivacs és sok víz
A játékosokat ültesd le egy körbe - kartávolságra
egymástól, akik kiválasztanak egyet maguk közül, aki kicsit arrébb megy és
háttal áll a többieknek. Kis idő múlva a kiállított játékos elszámol 3-ig
(hangosan) és megfordul. Most ki kell találnia kinél van a szivacs. Ha nem
sikerül, újra “hunyó” lesz.
Tölts fel!
Szükséges: fejenként
egy műanyag. pohár, csapatonként kimért mennyiségű vízzel
A csapatokat egyenlő távolságra ültesd le egymástól -
szemben lavórjukkal, amelyben ugyanannyi víz van. Startra mindkét csapat
elindul az ellenfél vödre felé, abból kimer egy pohár vizet és átviszi a saját
vödrébe. Az nyer, akinek a játék végén több vize van.
Vízrepülők
Szükséges: sok
A4-es papír, víz, vízipisztolyok, szivacsok
Az egyik csapat felszerelkezik vízipisztolyokkal és
vízzel egy 3 m hosszú sáv mindkét oldalán. A mási csapat addig papírrepülőket
hajtogat. Startra elkezdik dobálni a repülőiket, miközben a másik csapat megpróbálja
“leszedni” azokat. A repülős csapat annyi pontot kap, ahány repülője sikeresen
landolt. Ha az első “meccs” véget ért, helyet cserélnek.
Kapd el! Csapd le!
Szükséges: 1
öreg kabát / vezető, néhány lufi félig töltve vízzel
Körülbelül 10 lufit köss a kabáthoz és ezt vedd fel.
Jelöld ki a játékteret és a játékidőt (3-4 perc). Startra a játékosoknak
(maximum 5) ki kell lukasztaniuk a lufikat rajtad. Ha sikerül az összeset
kilyukasztani, a játékosok nyernek.
Célozz!
Szükséges: 1
műanyag. flakon / játékos, valamilyen lemosható festék
A játékosok viseljenek fürdőruhát és rajzoljanak célokat
a testükre, (hasukra vagy mellkasukra, attól függően melyik a nagyobb). A játék
célja az, hogy lelocsoljuk a másikat de a saját “alkotásunkat” megvédjük.
Szúrd ki!
Szükséges: egy
vízszintesen kifeszített madzag, legalább. 4 m-re a Földtől, néhány lufi félig
töltve vízzel, hegyes végű bot csapatonként
A játékosokat ültesd le kissé odébb a madzagtól. Startra
az első odafut a lufikhoz és kipukkaszt egyet, majd visszaszalad. Az a csapat
nyer, amelyiknek sikerül az összes lufit kilukasztani.
Pattanj és önts!
Szükséges: 1
lavór víz, 1 vödör, 1 műanyag. kancsó
A csapatokat ültesd le egy lavór vízzel, tegyél velük
szembe egy üres vödröt. Startra az első játékos bemeríti a kancsót a vízbe és
két lábon ugrálva elindul a vödör felé. A vizet, ami a kancsóban maradt,
beleönti a vödörbe. Az a csapat nyer, amelyiknek több vize lesz a játék végére.
Vizes boka
Szükséges: 1
gombolyag madzag, sok egymásba rakott lufi félig töltve vízzel
A játékosokat állítsd köréd egy nagy körbe, és fogd meg a
madzag egyik végét, míg a másik végére köss egy lufit. Kezdd el körbeforgatni a
lufit, amit a játékosoknak át kell ugraniuk. Ha valaki kilyukasztja a lufit
vagy beleakad a bokájába, akkor kiáll.
Térdáztatás
Szükséges: sok
lufi, durranásig töltve vízzel
A csapatok felsorakoznak. Startra az első játékos térde
közé szorítja a lufit és elugrál a jelzett vonalig majd vissza anélkül, hogy
kezét használná. Ha lufi leesik, vissza kell tennie. Ha kipukkad, meg kell
várnia míg újat nem adsz. Az a nyerő, aki elöbb végez.
Zsák áztatás
Szükséges: sok
víz, 1 műanyag. pohár / játékos, 2 fekete műanyag. zsák, és egy bátor (vízálló)
játékvezető
A tarts a kezeidben egy-egy zsákot és a csapatokat nevezd
el “jobb” ill. “bal”-nak. A csapatoknak meg kell próbálniuk annyi vizet tölteni
a zsákjukba – adott idő alatt –, amennyi csak lehetséges. Neked viszont adott
területen mozognod kell a zsákokkal! Az
a csapat nyer, amelyiknek több vize van a játék végére.
Palack bomba
Szükséges: 7
üres műanyag palack, szivacs labda, néhány lavór víz
Jelölj ki 2 koncentrikus kört, az egyik legyen 2 m
átmérőjű, a másik pedig 8 m. Válassz ki egy játékost, aki a kör közepén áll az
5 üres palackkal együtt. A többi játékos a körön kívül áll a vizes
szivacslabdákkal. Startra az egyik játékos elkezdi kilőni a palackokat. Adott
idő elteltével összeszámoljuk hány palack dőlt el, ez lesz a játékos pontszáma.
Az eldőlt palackokat a középen álló felállítja. Ha a dobó végzett, helyet
cserél a középen állóval, aki a támadó csapat tagja lesz. Az nyer, akinek a
legtöbbpontja van.
Pohár káosz
Szükséges: sok
műanyag, pohár, 2 lavór / csapat
A játékosokat csapatonként azonos alakzatban ültesd le
egy lavór vízzel. A másik lavórt kicsit arrébb helyezd el felfordítva. Startra
az első játékosok elindulnak 1 pohár vízzel és megkerülik az üres lavórt majd
visszaszaladnak és odaadják a poharukat a következő játékosnak, akinek már 2
pohárral kell ugyanezt megtennie. Az utolsó játékosnak az összes pohárral kell
elindulnia, felfordítani a lavórt és beleönteni a maradék vizet. Az nyer,
akinek több víz van a lavórjában.
Tölcséres
Szükséges: sok
szivacs, víz, 1 nagy tölcsér
Jelölj ki két pár vonalat, 3 m-re egymástól. A játékosok
a “senki földje” két oldalán állnak, jó sok vizes szivaccsal felszerelkezve. Az
ellenfél tagjai közt pedig elhelyezik a partizánt a tölcsérrel. Startra a
csapatoknak meg kell próbálni mennél több szivacsot a tölcsérbe juttatni. A
játékosok persze zavarhatják az ellenfelet “szivacssortűzzel”! A partizánnak
pedig időről-időre vissza kell dobnia a szivacsokat. Az nyer, akinek több
találata volt.
Partizán palack
Szükséges: 12 db
üres műanyag. palack. víz, néhány szivacs
Oszd a pályát két egyenlő részre! Miután a csapatok
elhelyezkedtek, rakd ki a csapatok mögé a 6-6 palackot. Startra a csapatok
elkezdik dobálni szivacsaikat az ellenfél háta mögött lévő palackokra. Az a
csapat a nyerő, amelyiknek először sikerül kilőni az összes palackot. A
palackokat nem szabad visszaállítani!
Vidd a poharat!
Szükséges: sok műanyag
pohár, víz, 2 lavór / csapat
Ültesd le a csapatokat egy sorban szemben egy lavór
vízzel. A másik lavórt pedig üresen kissé odébb helyezd el. Startra az elsők
fogaik közé szorítják a poharat és odafutnak a vízzel teli lavórhoz, bemerítik
majd továbbfutnak az üres lavórhoz és beleöntik a vizet. Az nyer, akinek több
víz van a lavórjában.
Függönyös
Szükséges: hosszú
kötél, 1 pokróc, sok lufi vízzel töltve
Feszíts ki körülbelül 3 m magasan egy kötelet és tedd rá
a pokrócot. A csapatokat állítsd fel a pokróc két oldalára és indíts el egy
spontán beach-ball versenyt.
Háti csajka
Szükséges: 1
lavór (kimért menny. vízzel) és 1 csajka
/ csapat
Sorakoztasd fel a játékosokat egyforma alakzatba szemben
egy lavór vízzel. Startra az első játékos odafut – a háta mögött tartott
csajkával – a lavórhoz és telemeri vízzel, majd továbbfut egy előzőleg már
kijelölt ponthoz, megkerüli és visszafut a lavórhoz és beleönti a megmaradt
vizet, végül visszafut a csapatához. Az nyer, akinek több víz marad a
lavórjában.
Üveges
Szükséges: egy
üres üveg, egy vödör víz és egy kancsó
Állítsd fel a csapatokat azonos formában a 3 m-re fekvő
vödörtől, üvegtől és kancsótól. Az egyik játékos odamegy a vödörhöz és a fejére
teszi az üveget. Startra az első odafut, megtölti az üveget a kancsó segítségével.
Ezután visszafut csapatához és jöhet a második. Eközben az “üveges” kiönti a
vizet. Az a csapat a nyerő, amelyik elöbb végez.
Gyertyaoltás
Szükséges: egy
gyertya egy köcsögben / csapat, sok víz, műanyag. poharak
A csapatok elhelyezik a köcsögben levő gyertyát a pálya
két végén. Minden játékosnak van egy pohara. A játéktér közepére tégy ki egy
víztárolót. A játékosoknak az a feladata, hogy az ellenfél gyertyáját eloltsák.
A játékvezetőnek ügyelnie kell arra, hogy a gyertyát ne fújja el senki, mivel
az tilos.
Vödörfej
Szükséges: egy
fejre erősíthető vödör, 25-25 kül színű csipesz, néhány műanyag pohár, sok víz
Egy-egy játékost nevezz ki a vödörfejű szerepére, akinek
ezen kívül még a 25 csipeszt is viselnie kell. Startra a játékosoknak meg kell
próbálni a vízzel teli poharat a vödörbe dobni és az ellenél vödörfejűéről
mennél több csipeszt leszedni. Az a csapat nyer, amelyiknek sikerül az összes
csipeszt leszedni az ellenfélről és több vize van.
Ne ijedj meg!
Szükséges: sok
lufi durranásig töltve vízzel
A játékosokat állítsd körbe úgy, hogy a kezüket a hátuk
mögé tegyék. Állj középre és tettesd, hogy odadobod a lufit egy játékosnak. Ha
a játékos megmozdul, akkor kiáll, ha nem kapja el és kipukkad rajta a lufi,
akkor is.
Loo - fee hammer
Szükséges: egy
kalapács, egy szembekötő, sok lufi félig töltve vízzel
A csapatokat ültesd le, majd a startjelre az első játékos
felköti a szembekötőt és a kalapáccsal saját csapata utasításai szerint
elkúszik a lufikhoz és szétcsap egyet. Ezek után leveszi a szembekötőt,
visszaszalad a csapatához és indítja a következőt.
A fóliás
Szükséges: csapatonként
egy fólia, kimért mennyiségű víz egy vödörben
A csapatok kifeszítenek egy műanyag fóliát, amelyre a
kimért vizet ráöntik. A feladatuk az,
hogy mennél nehezebb terepen átjussanak a “csomagjukkal”. Az a csapat nyer,
amelyik a lehető legrövidebb idő alatt megy végig a pályán.
Csusszanj oda!
Szükséges: sok
lufi (fele gömb, fele hosszúkás), szembekötő mindenkinek
A csapatok elhelyezik a lufikat a játéktér közepén.
Startra odakúsznak a lufikhoz és megpróbálják kilyukasztani őket, ám kezüket és
lábukat nem használhatják. Az a csapat nyer, akinek elsőként sikerül az
ellenfél lufijait kilyukasztani.
Máltai cukor
Szükséges: csapatonként
egy lavór víz és egy zacskó cukorka
A csapatokat sorban ültesd le egy lavór víztől 5 m-re és
a cukorkát öntsd be a vízbe. Startra az elsők odafutnak a lavórhoz és kezeiket
hátratéve “kiragadnak” egy cukorkát, majd visszatérnek a csapatukhoz és indul a
következő. Az nyer, akinek elöbb elfogy a cukorkája.
Gumicumi
Szükséges: csapatonként
egy lavór víz és egy zacskó gumicukor
A játék hasonló az előzőhöz, ám ezek a cukrok sokkalta
nehezebben “megragadhatók”.
Víz-ball
Szükséges: egy
bot, néhány lufi vízzel töltve
Ez a játék rendkívül jó arra, hogy valaki elázzon. A
játékosoknak az a feladata, hogy az ütő segítségével eltalálja és kipukkassza a
lufikat. Az nyer, aki 5-ből a legtöbbet eltalálja.
Tengeralattjáró
Szükséges: a
játszók számának felével megegyező számú szembekötő, műanyag. poharak és
egy-egy vödör víz játékosonként
Az “A“ csapat tagjai a tengeralattjárók, be van kötve a
szemük és leülnek a játéktér közepén tetszőleges irányba nézve. Mindegyik
játékosnak van egy pohara és egy vödör vize. Válassz ki néhány játékost a “B”
csapatból, – ők lesznek a hajók. Az a feladatuk, hogy keresztül settenkedjenek
a tengeralattjárók között a pálya másik végére. Ha a tengeralattjárók úgy
vélik, hogy közeledik feléjük egy hajó, akkor egy-egy pohár vízzel
köszönthetik. Ha eltalálják a tengeralattjárót, akkor le kell üljön. Amikor a
hajók elfogytak, jöhet a visszavágó. Az nyer, aki több hajót juttat át.
Szivacs méta
Szükséges: egy
métaütő, szivacs, vödör víz és jelző karók
Ez a játék ugyanaz mint a méta, de nem labdával hanem
szivaccsal játszák. A vödör jelzi a dobó helyét. A szivacsot minden ütés előtt
be kell vizezni!
Talicska
Szükséges: csapatonként
egy csomó lufi, félig töltve vízzel
Ültesd le a csapatokat, akik közül az első két játékos
alkot egy “talicskát”. A talicska fogai közé szorítja a vízzel telt lufit és a
párok megkerülnek egy pontot és visszatérnek. Majd a talicskát toló lesz a
talicska és a következő játékos pedig az új toló. Az a csapat nyer, akik elöbb
végeznek.
Vízpiramis
Szükséges: sok
műanyag. pohár és víz
Mindenki egyedül vagy párokban dolgozik egy piramis
építésén, használva a vízzel teli poharakat. Az nyer, aki a legmagasabbra
építi. Jó poén, ha a végén elkezdenek vizet tölteni a legfelsőbe.
Add tovább!
Szükséges: csapatonként
egy szivacs és víz
Sorakoztasd fel a csapatokat és adj nekik egy bevizezett
szivacsot. Startra az első játékos álla alá szorítja a szivacsot majd tovább
adja és így tovább. A kéz nem használható! Amikor a sor végére ért a szivacs,
újra be kell vizezni és elindítani visszafelé. Az a csapat nyer, akik elöbb
végeznek.
Zsákos
Szükséges: csapatonként
egy szemeteszsák és víz hegyek
A csapatoknak mutasd meg a pályát és töltsd fel a
zsákokat vízzel. Startra a csapatoknak körbe kell vinniük a zsákot a pályán. Az
nyer, aki elöbb beér és több vize marad.
Zsákbafutás
Szükséges: csapatonként
egy ruhazsák, kancsó, vödör és egy lavór víz
Sorakoztasd fel a csapatokat. Startra az első játékosok
belebújnak a zsákba. Kezükbe fogják a vízzel teli kancsót és elindulnak a vödör
felé. Amikor odaérnek beleöntik a vizet és visszaszökdelnek a csapatukhoz. Majd
átadják a stafétát. Az nyer, akinek több víz gyűlt össze a vödrében.
Fejezzük ki!
Szükséges: csapatonként
egy szivacs és egy lavór víz
Állítsd fel a csapatokat, akik közül az első és a második
játékos homlokaik közé szorítanak egy vizes szivacsot, majd a lehető
leggyorsabban megkerülve egy kijelölt pontot visszafutnak. Miután visszaértek,
a második a harmadikkal indul és így tovább. Amikor már mindenki kétszer ment,
megállhatnak. Az a csapat nyer, akik elöbb végeznek.
Háromlábú káosz
Szükséges: csapatonként
egy kancsó, egy vödör, egy lavór víz és valami amivel össze lehet kötni a
lábakat
Állítsd fel a csapatokat, akik közül az első és a második
játékosok összekötik az egyik lábukat a másikéval. Ha ez megtörtént,
megtöltenek egy kancsót és elindulnak a vödör felé, beletöltik a vizet majd
visszajönnek. Amikor a páros visszaér a második a harmadikkal indul, az utolsó
pedig az elsővel. Az a csapat nyer, amelyiknek elsőnek sikerül végigérni és a
legtöbb vize van. A játékot pergőbbé teheted, ha az első két játékos után a
második kettő jön, akik közben felkészülhetnek a startra.
Túl a csúcson
Szükséges: egy
nagy pokróc, madzag, műanyag. poharak, sok víz és víztárolók
Feszíts ki egy madzagot és tégy rá egy pokrócot. Ezután
indulhat a csata. A lényeg az, hogy a túloldalra átlocsolva, mennél több
találatot érjenek el a játékosok. A víztartókban ugyanannyi víznek kell lennie!
Csővezeték
Szükséges: sok
szívószál és víz
Adj a csapatoknak egy csomó vizet és szívószálat,
hogy építsenek vízvezetéket 10 perc
alatt. Teszteld le az egészet egy papírtölcsér segítségével illetve fektesd le
a csapat tagjait és tedd rájuk a vezetéket.
Takarékoskodj!
Szükséges: mindenféle
tárgyak
Osszunk ki a csapatoknak 4-4 l vizet, és játsztasd el
velük valamelyik játékot (persze csak azt, amelyik erre a célra megfelelő). Az
nyer, akinek több vize marad.
Kidobós
Szükséges: sok
lufi, feltöltve vízzel
Jelölj ki egy négyszögletes pályát és a játékosok
felállnak ezen belül. Négy támadót állíts a pályán kívülre, akiknek az a
feladata, hogy a védekezőket kidobják. Akit eltaláltak vagy kipukkasztja a
lufit kiáll! Viszont ha valaki elkapja a lufit, az egyik kiállt játékos
visszajöhet.
Fejek és kezek
Szükséges: egy
szivacs focilabda, egy vagy két lavór víz
A játékosok körülötted nagy körben állnak. A kezedben
tartasz egy szivacsot és elkezded odadobálni a játékosoknak két vezényszó
egyikét kiáltva: “Fej” vagy “Kéz”. Ha azt mondja “Fej”, el kell kapni és
visszadobni, ha azt mondja “Kéz”, akkor vissza kell fejelni. Ha valaki
elrontja, akkor kiáll. A labdát időről-időre be kell vizezni!
Most megnézheted magad!
Szükséges: csapatonként
- cukorkák, egy tányér lisztbe rejtve
Ez a játék olyan mint a “Máltai cukorka”, csak itt
először egy lavór vizet kell “meglátogatni”, kienni belőle egy cukorkát, majd
egy tál lisztből is! Hasznos lehet egy törülköző!
Sok üveg
Szükséges: csapatonként
- egy üres üveg, egy lavór víz, egy mosogatórongy
Állítsd fel a csapatokat és adj nekik egy-egy lavór
vizet. Válassz ki valakit csapatonként, aki egy kicsit odébb lefekszik és tegyél
a hasára egy üveget. Startra az első játékos bevizez egy szivacsot, odafut a
fekvőhöz és belefacsar annyi vizet az üvegbe, amennyit csak tud. Az a csapat
nyer, amelyiknek több vize van.
A sok üveg visszavág
Szükséges: csapatonként
szembekötök, üres üveg, víz és műanyag. poharak
A játékot ugyanúgy játszathatod mint a “Sok üveget”,
azzal a különbséggel, hogy a szivacs helyett egy pohár vizet használunk. Itt a
töltőnek be van kötve a szeme és a fekvő irányítja. Be kell töltenie a vizet
majd visszamennie. A játék addig tart, amíg mindenki sorra nem kerül.
Sándor Gabriella tavaly találtam a neten
Sándor Gabriella tavaly találtam a neten
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése