2015. április 13., hétfő

Barátom kérdezi az egyik Plázában



-       Ezt a helyet miért nem tudta átjárni a keresztyénség? Az egyházi lobbi ide nem tudott, vagy nem is akart bejutni? Hiszen nézd meg: a virágos lobbi, a reklám lobbi, a WC-s lobbi, a gyorsétterem lobbi mind-mind itt van… De hol van az egyház?
-       El tudsz képzelni egy keresztyén plázát? Amit keresztyének terveznek meg, töltenek fel áruval és hirdetésekkel, díszítik fel, ők adják a zenét, az ételt…
-       Nem! A pláza nem keresztyén műfaj önmagában. De a keresztyéneknek is kell, hogy jusson benne hely!
-       El tudsz képzelni olyan plázát, ahol a keresztyén értékrend meghatározó? Nem kell, hogy minden Krisztusról szóljon, de legalább semmi ne legyen, ami kísértésbe és bűnre visz…
-       Ilyen üzletek biztos vannak, ha egy plázát nem is töltenek meg, de ez egy létező jelenség. Ehhez elég, ha a tulajdonos következetesen keresztyén, s ennek megfelelő árút, személyzetet reklámot vásárol.
-       Szerinted tehát elképzelhető, hogy egy-egy üzlettel, reklámmal, szolgáltatással jelen legyenek a keresztyének a plázában?
-       Igen. Minden fenntartás nélkül.
-       Akkor is, ha mondjuk, egy keresztyén könyvesbolt mellett nyitnak például egy fehérneműboltot?  
-       Hát ez a mai üzleti világ része.
-       Nem gondolod, hogy ezért jönnek be nehezen a plázába a keresztyének? Hiszen gyerekjátszókat, kávézókat, boltokat – bármit lehetne krisztusi módon vezetni, de a kérdés az, hogy a világi környezettel mennyire bírnák kölcsönösen elviselni egymást?
-       Hát igen… Azt hiszem ezért tűnik el a nyilvánosságból a keresztyénség, s a többség csak a belső szobájában gyakorolja hitét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése