2013. szeptember 28., szombat

Kísértés


Akkor elvitte Jézust a Lélek a pusztába, hogy megkísértse az ördög. Miután negyven nap és negyven éjjel böjtölt, végül megéhezett. Ekkor odament hozzá a kísértő, és ezt mondta: ekkor előhúztam egy drazsés milka csokit.
- Mit mondasz rá? ... Segítek. Tudod, hogy az ördög adja. ...
jó kis beszélgetés kerekedett, első kísértés, a bűn az ajtó előtt... történetek is előjöttek, s majd elmondtam az eredeti változatot is:
Ha Isten Fia vagy, mondd, hogy ezek a kövek változzanak kenyérré. Ő így válaszolt: Meg van írva: Nem csak kenyérrel él az ember, hanem minden igével, amely Isten szájából származik.
Van ilyen kísértés a mi életünkben? Van néha valami egyszerű módja annak, hogy teljesüljenek azonnal a vágyaid? ... alkalmi ivók; megéri-e a hűség a párodhoz; nagyobb-e a öröm, ha vársz rá; sárkányokkal szánthatsz (Weöres)

Ezután magával vitte őt az ördög a szent városba, s elővettem egy jó hegyes kést, s kezdtem játszani az ujjaim közé szurkálva az asztalon. Ilyet ugye szoktatok csinálni?! Hősködés. Csodáljatok! Életveszélyes, de én megteszem, mert... Miért is?... Mitől vagyok, az aki vagyok? ... majd elhangzott az eredeti: a templom párkányára állította, és így szólt hozzá: "Ha Isten Fia vagy, vesd le magadat, mert meg van írva: Angyalainak parancsot ad, és azok tenyerükön hordoznak téged, hogy meg ne üsd lábadat a kőbe." Jézust ezt mondta neki: "Viszont meg van írva: Ne kísértsd az Urat, a te Istenedet!" 
Van ilyen kísértés a mi életünkben? nejlonban vinni a 4milliót villamoson, 3 állást bevállalni, hitelre vásárolni...

Majd magával vitte az ördög egy igen magas hegyre, s meglobogtattam egy 20ezrest. Ha neked adnám mit tennél meg érte cserébe? ... Meddig lehet elmenni? ... Mi az, ami nem is tűnik nagy árnak, s mégis az? ...
megmutatta neki a világ minden országát és azok dicsőségét, és ezt mondta neki: "Mindezt neked adom, ha leborulva imádsz engem." Ekkor így szólt hozzá Jézus: "Távozz tőlem, Sátán, mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!" Ekkor elhagyta őt a ördög, és íme, angyalok mentek oda, és szolgáltak neki.
Van ilyen kísértés a mi életünkben? A társasak elismeréséért vívott harc bűnbe vihet. Hogy tudunk szembeúszni az árral,... ha nem vagyunk döglött halak. Mi az, mi embert boldoggá tehetne? Kincs? hír? gyönyör?(Vörösmarty)
HF: Mi a költő válasza, egyet értesz-e vele?
Sándor G

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése