-
Ezt a helyet miért nem tudta átjárni a keresztyénség? Az
egyházi lobbi ide nem tudott, vagy nem is akart bejutni? Hiszen nézd meg: a
virágos lobbi, a reklám lobbi, a WC-s lobbi, a gyorsétterem lobbi mind-mind itt
van… De hol van az egyház?
-
El tudsz képzelni egy keresztyén plázát? Amit
keresztyének terveznek meg, töltenek fel áruval és hirdetésekkel, díszítik fel,
ők adják a zenét, az ételt…
-
Nem! A pláza nem keresztyén műfaj önmagában. De a
keresztyéneknek is kell, hogy jusson benne hely!
-
El tudsz képzelni olyan plázát, ahol a keresztyén
értékrend meghatározó? Nem kell, hogy minden Krisztusról szóljon, de legalább
semmi ne legyen, ami kísértésbe és bűnre visz…
-
Ilyen üzletek biztos vannak, ha egy plázát nem is
töltenek meg, de ez egy létező jelenség. Ehhez elég, ha a tulajdonos
következetesen keresztyén, s ennek megfelelő árút, személyzetet reklámot
vásárol.
-
Szerinted tehát elképzelhető, hogy egy-egy üzlettel,
reklámmal, szolgáltatással jelen legyenek a keresztyének a plázában?
-
Igen. Minden fenntartás nélkül.
-
Akkor is, ha mondjuk, egy keresztyén könyvesbolt mellett
nyitnak például egy fehérneműboltot?
-
Hát ez a mai üzleti világ része.
-
Nem gondolod, hogy ezért jönnek be nehezen a plázába a
keresztyének? Hiszen gyerekjátszókat, kávézókat, boltokat – bármit lehetne krisztusi
módon vezetni, de a kérdés az, hogy a világi környezettel mennyire bírnák
kölcsönösen elviselni egymást?
-
Hát igen… Azt hiszem ezért tűnik el a nyilvánosságból a
keresztyénség, s a többség csak a belső szobájában gyakorolja hitét!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése